Invisalign (Şeffaf Plaklarda Tedavi-Görünmez Diş Teli)

Şeffaf Plakalarda Tedavi

Şeffaf diş plağı son dönemde ortodontik tedavilerde uygulanan yöntemlerden biridir. Dişlerde yaşanan çapraşıklıkların tedavisi için yaygın olarak kullanılır. Şeffaf plak sayesinde hastanın şeffaf diş teli kullanmasına gerek kalmaz.

Şeffaf plakalarda tedavidiş teli kullanmadan kişinin estetik kaygılarını gidermeyi sağlar. Ortodontik tedavide kullanılan şeffaf plaklar birçok avantaja sahiptir, tam anlamıyla şeffaf olması sayesinde fark edilmesi neredeyse imkânsızdır.

Ağrısız Ve Acısız Tedavi Yöntemi

Şeffaf diş plağının en önemli özelliği hastanın istediği zaman çıkarıp takmasınaimkan sağlamasıdır aynı zamanda tedavi ağrısız ve acısız olması sayesinde sıklıkla kullanılan yöntemdir.

Diş teli ya da braket tedavisinde sıklıkla rastlanan diş ve diş eti ağrısı, acı hissi ve sızı gibi problemler şeffaf diş plağı tedavisinde yaşanmaz. En önemli avantajı kişide estetik kaygı yaşanmasını ortadan kaldırmasıdır. Birey fark edilmesi oldukça zor olan şeffaf diş plağı sayesinde kaygı duymadan günlük aktivitelerine devam eder.

Şeffaf Plak Tedavisinin Avantajları

Genellikle gençlerde yaşanan diş telinden kaynaklı psikolojik problemler ortadan kaldırılır. Şeffaf plak tedavisinin sağladığı birçok avantaj vardır;

• Hastanın günlük yaşamını olumsuz şekilde etkilemez.
  • Kolaylıkla takıp çıkarılması imkânına sahiptir.
  • Yaşam kalitesinden taviz vermeden sorunlar ortadan kaldırılır.
  • Diş ve diş etinde herhangi bir rahatsızlık hissedilmez.
  • Her yaş grubuna özel olarak üretilir.
  • Hasta yemek yerken ya da diş fırçalarken kolaylıkla çıkarır.

Tedavinin Uygulanma Süresi

Şeffaf plakalarda tedavisüreci ağız içi ve ağız dışı fotoğrafları ver röntgenin çekilmesi ile birlikte başlar. Ağız içi dijital tarayıcı ile hastanın üç boyutlu olarak ölçümleri alınır.

Kullanılacak olan şeffaf plaklar ortalama 3 ila 4 gün içerisinde uzmanlar tarafından yapılır. Sıralı şekilde alignerlardan oluşan şeffaf diş plağı hastanın diş yapısına göre özel olarak üretilir. Dişlerde yaşanan çarpıklık durumuna göre kullanım süreci farklılık gösterir, hafif ya da orta çapraşıklıklarda süre çok daha azdır.

Her Gün Ortalama 20 Saat

Tedavi sürecinde herhangi bir ağrı duyulması söz konusu değildir ancak ilk takıldığında hissedilir. Plak takılırken hastaya belirli bir güç uygulanır bu yüzden ilk takıldığı anda kısa süreli bir ağrı oluşması muhtemeldir. Hastanın uyum sağlaması ile birlikte duyduğu ağrı hissi ortadan kalkar.

Tedavide kontroller belirli periyotlar şeklinde gerçekleştirilir, şeffaf plaklar 15 günde bir değiştirilerek kullanılmalı ve her seferinde 2 şeffaf plak alınmalıdır. Şeffaf diş plağı hastada her gün ortalama 20 saat kalmalıdır, hasta sadece yemek yerken plakları çıkartmalıdır. Bunun dışında çıkarılması gerektiğinde en fazla 1 ya da 2 saat sonunda yeniden takılmalıdır.

Temizlemesi Oldukça Kolay

Termo plastik yapıya sahip olduğundan dolayı sıcak ile temas etmesi halinde kolaylıkla deforme olur. Bu yüzden önerilen sıcak içecek tüketiminde plağın çıkarılmasıdır ancak normal sıcaklıkta ya da soğuklukta ki içecek tüketiminde sorun yaşanmaz.

Şeffaf plakalarda tedavi uygulanırken ilk süreçlerde hasta bazı sıkıntılar yaşar bu sıkıntılar içerisinde ilk sırada yaşanan problem konuşma sorunudur. Kısa süre içerisinde diş plağına uyum sağlanması ile birlikte konuşma problemi ortadan kalkar.

Temizlemesi oldukça kolay olan şeffaf plak gün içerisinde 2 kez su ile temizlenmelidir plak üzerinde oluşan atıklar diş fırçası yardımıyla kaldırılmalıdır.

Tedavi Süresinin Bitimi

Şeffaf plak tedavisinde ortodontist tarafından kişinin sigara içmesi tavsiye edilmez. Sigara içilmesi halinde diş plağı çok daha hızlı bir şekilde sararır, sigara tüketimi nedeni ile sararan şeffaf diş plağının haftalık periyotlar halinde rahatsız edici şekilde renginde değişiklik gösterir.

Tedavi süresi her hastaya göre farklıdır, tedavide bilgisayarlardan yararlanır böylelikle hareket etmesi istenmeyen bölgeye kuvvet uygulanmaz. Hafif ve orta çapraşık diş tedavisinde kullanılmasından dolayı tedavi süresi genellikle kısadır. Normal tedavilerde hastaya göre belirlenir dolayısıyla tedavi süresinin bitimi konusunda kesin bir süre bulunmamaktadır.

Tedavi Sonrası Diş Teli Takılması

Şeffaf plak tedavisinin ardından diş teli takılması sorunu sık olmasa da karşılaşılan bir durumdur. Tedaviden sonra diş iç kısmına tel takılır, takılan teller dışarıdan fark edilmez. Diş teli takılmasının nedeni dişlerin oynamaması ve tedavide alınan sonucun devamlılığının sağlanmasıdır.

Diş telinin ne kadar takılı kalacağı konusunu belirleyen diş doktorudur. Şeffaf plakalarda tedavidiş teli tedavisi ile kıyaslandığında çok daha fazla maliyet gerektiren bir yöntemdir.