Tedavi Başlayınca

Ortodontik tedavi başlayınca dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Tedavi sürecinde, daha iyi bir sonuç almak için bu noktalara özen gösterilmelidir. Ağız içi hijyeni, yenilen yiyecekler ve düzenli kontrol gibi tüm konular özenle takip edilmelidir. Ortodontik tedavinin başlamasının ardından, oluşan semptomlar tek tek incelenmeli ve bu doğrultuda tedavinin devamlılığı ele alınmalıdır.

Diş ve çene ile ilgili sorunların tedavi sürecinde yeme içme alışkanlıklarının kontrol edilmesi ve Ortodonti uzmanının tavsiyelerine göre hareket edilmesi tedavinin kalıcı ve etkin bir sonuca sahip olması için gereklidir. Tedavi sürecinde nelere dikkat edilmesi gerektiği hakkında detaylı bilgi için yazımız okuyabilirsiniz.

Sert Yiyeceklerin Tüketilmesi

Ortodontik tedavi başlayınca hem diş ve ağız hem de çene ilgili tedavilerde sert yiyecekler yenilmesi uygun değildir. Sert gıdaların tüketilmesi ağız içinde kullanılan aparey ürünlerin kopması gibi sonuçlar doğuracağından uygun değildir. Tamamen yasaklanmadan, dikkatli bir şekilde tüketilmesi halinde hem sağlık açısından hem de Ortodontik tedavinin devam etmesi açısından faydalı bir çözüm bulunabilir

Sert yiyeceklerde, içinde çekirdek olan zeytin, erik, kiraz gibi çekirdeğini çıkartarak yemek daha doğru bir yöntemdir. Aynı zamanda fıstık, badem, fındık gibi kabuğu olan ürünlerin kabuğundan arındırılmış küçük parçalar halinde tüketilmesi gerekmektedir. Elma, havuç tarzında sert meyvelerinde küçük dilimlere ayrılarak arkada dişlerde öğütülmesi gerekir. Yiyeceklerin doğru tüketilmesi halinde herhangi bir sorun yaşanmamaktadır.

Asitli İçeceklerin Tüketilmesi

Ortodontiktedavi başlayınca tedavinin sağlıklı bir şekilde devam etmesi için yenilen ve içilen yiyeceklerin türü oldukça önemlidir. Her yiyecek ve içecek tüketimi dişlerin sağlığını korumak açısından uygun olmamaktadır. Özellikle Ortodontik tedaviye başlayan kişilerde, tüketilen ürünlerin dişlerdeki etkisine özen gösterilmelidir. Ortodontik tedaviye başlayan bir kişi asitli içeceklerden uzak durmalıdır. Soda, kola ya da benzer içerikli asitli içecekler dişlerin aşınmasına neden olmaktadır.

Asit bazlı içeceklerin kullanımı braketlerin yapıştırıldığı alanların çözünmesi gibi Ortodontik tedavinin yarıda kalmasına neden olan sonuçlar yaratabilmektedir. Aynı zamanda asitli içecekler diş minesinin zayıflaması gibi olumsuz etkiler yaratabilmektedir. Asit minesinin zayıflaması ise dişlerde çürük oluşumuna neden olmaktadır. Ortodontik tedaviye başlayan bir kişi asitli içecek içmek istiyorsa nadir olarak ve pipet yardımı ile tüketmelidir.

Yapışkan Gıda Tüketimi

Ortodontiktedavi başlayınca tüketilmemesi gereken bir diğer yiyecek ise yapışkanlı gıda türündeki yiyeceklerdir. Yapışkan gıdalar, düş üzerinde bulunan Ortodontik tedavi aparatlarının oynamasına, kopmasına ya da zarar görmesine neden olmaktadır. Ortodontik tedavi için kullanılan braketlere tutunması, aralarda kalması ve iyi temizlenememesi gibi durumlarda dişlerde çürüğe neden olduğu için kullanımı önerilmemektedir.

Şeker, karamel, lokum, sakız ya da jelibon tarzında bulunan yapışkan ürünlerin kullanılması Ortodontik tedavinin aksamasına neden olabilmektedir. Kullanılması halinde de sorun olmayacak şekilde temizlenmesi gerekmektedir. Aynı zamanda çene ile ilgili Ortodontik tedavilerde sakız gibi ağızda çiğnenen ürünler, çenenin iyileşme sürecini olumsuz etkileyecektir. Bu nedenle dikkat edilmesi gerekmektedir.

Ortodontik Tedaviye Başlayınca Ağrı Sorunu

Ortodontik tedavi sürecinde, ağrı oluşumu normaldir. Özellikle dişlerin düzgün bir hale gelmesi için kullanılan Ortodontik tedavi yöntemlerinde diş telleri kullanan kişilerde dişlerin uygun noktaya gelene kadar sıkı bir şekilde kuvvet uygulanması nedeni ile dişlerde ağrı oluşmaktadır.

Oluşan ağrı kişiden kişiye göre değişiklik gösterebilmekte olmasına rağmen genellikle 1 hafta içerisinde etkisini azaltmaktadır. Ağrı, Ortodontik tedavi türüne göre de değişiklik gösterebilmektedir. Çene ile ilgili Ortodontik tedavi yöntemlerinde ağrı diş ile ilgili Ortodontik tedavilere göre biraz daha fazla olabilir.

Ortodontik Tedavi Sırasında Ağrı Oluşması Durumunda Ne Yapılmalı?

Ortodontiktedavi başlayınca, dişlerde ve çene de ağrı oluşması normaldir. Dişlerde ve çenede, doğru konuma gelmek için uygulanan baskı ve kuvvet ağrı eşiği düşük olan kişilerde çok şiddetli bir şekilde hissedilebilmektedir. Ağrı eşiği düşük olan kişiler ise ağrıyı daha az ve katlanabilir seviyelerde hissetmektedir. Ortodontik tedavi uygulanan kişilerde, ağrı oluşması halinde ağrıyı hafifletici ürünler kullanımı hastanın rahatlamasına yardımcı olacaktır.

Genellikle ortodonti uzmanlarının önerisi dikkate alınarak, bir ağrı kesici kullanılabilir. Ancak kullanılan ağrı kesicinin aspirin olmamasına dikkat etmenizde fayda vardır. Ağrı geçene kadar, çiğneme gerektirmeyen sulu ve yumuşak ürünler ile beslenmek ağrının artmasının önüne geçmektedir. Bu nedenle, Ortodontik tedavi sürecinin ilk aşamalarında daha yumuşak ürünler tüketilmesihem ağrının azaltılması hem de dişlerin daha temiz kalması için tavsiye edilir.

Ortodontik Tedavisinde Diş Sallanması Normal Midir?

Ortodontik tedavi sürecinde ortaya çıkan bir diğer durum diş sallanması sorunudur. Pek çok kişinin karşılaştığı diş sallanması durumuna dişlerin hareket nedeni ile dişi tutan kemiğin erimesi neden olmaktadır. Ortodontik tedavi sonrasında diş sallanması kısa bir süre sonra biterek dişler normal haline kavuşacaktır.

Eriyen kemikler yerine yeni kemikler meydana gelecek ve dişin tutunmasını sağlayacaktır. Bu nedenle, diş sallanması endişe edilecek bir sorun değildir. Ancak yine de düzenli olarak ortodonti uzmanına görünmeniz ve diş sallanması hakkında bilgi almanızda fayda vardır.