Sıkça Sorulan Sorular

Tedavi Için Diş Çekilmesinin Bir Sakıncası Var Mı? Diş Çekmeden Yapılan Tedaviler Daha Mı Avantajlıdır?

Diş çekimine karar vermede, alt ve üst çenedeki çapraşıklık miktarı, alt ve üst çenenin büyüme şekli ve hastanın yüz profili esas alınır. Elde edilen sonucun daha stabil olacağı, başarılı bir ortodontik tedavi için diş çekimi gerekebilir.

Çocuğum Parmağını Emiyor – Tırnak Isırıyor – Yalancı Emzik Kullanıyor. Bu Durumlar Dişlere Zarar Verir Mi?

Parmak emme, tırnak yeme, dudak emme veya ısırma, uzun süre yalancı emzik kullanımı ve kalem ısırma gibi alışkanlıkların dişlerde ve çenelerin gelişiminde büyük sorunlara neden olabilir.Bu durumlarda bir mutlaka bir ortodontistle görüşmelisiniz

Çocuğumu Kaç Yaşında Ortodontik Muayeneye Getirmeliyim?

Çocuğun ilk ortodontik muayenesinin 7-8 yaşlarında, alt ve üst ön dişler sürdükten sonra yapılmalıdır. Bu dönemde çenelerin gelişimi ve sürecek daimi dişler ile ilgili problemler fark edilebilir. Yapılacak erken bir teşhis ile ileride tedavi edilmesi daha zor olan iskeletsel bozukluklar kolayca tedavi edilebilir, diş çekimini gerektirecek durumlar önlenebilir. Ayrıca tedavi süresi de kısaltılıp tedavi maliyeti düşürülebilir.

Teller Takılırken/Çıkartılırken Ağrı Yapar Mı?

İşlemler sırasında iğne yapıyor musunuz? Tellerin takılıp çıkarılması sırasında hastalara ağrı verecek bir durum söz konusu değildir. Bu yüzden ortodontik tedavi sırasında iğne yapmaya gerek yoktur.

Teller Dişleri Çürütür Mü?

Ortodontik tedavilerin diş çürütücü bir etkisi yoktur. Sadece besin artıklarının birikimini daha kolay olabilmektedir. Bu yüzden her yemekten sonra dişlerinizi fırçalamalısınız.

Teller Çıktıktan Sonra Dişlerde Leke Kalır Mı?

Tedavi boyunca dişlerinizi düzenli olarak fırçalarsanız hiçbir leke kalmayacaktır.

Diş Teli Çene Yapısını Düzeltir Mi?

Halk arasında diş teli dendiğindi bütün ortodontik tedaviler kastedilektedir. Oysa bozukluklara ve yaşa bağlı olarak tedavi şekilleri değişiklik gösterebilir. Sabit ortodontik tedavilerde çeneler düzelmez sadece dişler düzelir. Ancak ortodontik tedavilerde çeneler düzeltilir.

Beslenme Ile Diş Ve Çene Bozuklukları Arasında Bir Ilişki Var Mı?

Fazla şekerli beslenme sonucu diş çürüğü oluşur. Çürük nedeniyle diş kayıpları(çekim) olduğunda, çekim boşluğuna komşu dişlerin hareketi sonucu ortodontik bozukluklar oluşur. Dengesiz beslenme veya yetersiz beslenme de ortodontik problemlere neden olabilir.

Çocuğum Gece Uyurken Horluyor Ve Gün Içinde De Ağzı Açık Uyuyor. Bu Durumun Dişlerindeki Bozulmalarla Bir Ilişkisi Olabilir Mi?

Çocuğunuz burun yollarındaki birtakım problemler (kemik eğriliği, burun eti gibi) nedeniyle, normal burun solunumu yerine ağız solunumuna geçmiş olabilir. Büyüme ve gelişim çağında uzun süre ağız solunumu yapan çocuklarda üst çene darlığı ve alt çene ileriliği gibi ortodontik bozukluklar olabilir. Bu yüzden ortodontist ve Kulak Burun Boğaz uzmanı kontrolünde olmanızda fayda vardır.

Teller Konuşmayı Etkiler Mi?

Ortodontik tedavilerde braketler ve teller genelde konuşmayı etkilemez. Fakat fonksiyonel amaçlı takılacak apareyler bir miktar etkileyebilir. Ancak bu da geçici bir durumdur.

Görünmeyen Teller Var Mı?

Son yıllarda metal braketlere göre daha az dikkat çeken diş renginde porselen braketlerin kullanımı artmıştır. Ayrıca dişlerin dile bakan yüzeylerine yerleştirilen braket sistemleri (lingual braket) de mevcuttur.

Tellerin Takılması Ne Kadar Sürer?

Tellerin takılma işlemi vakaya bağlı olarak 15 dk.-45 dk arasında değişir.

Tedavi Bittikten Sonra Dişlerin Tekrar Bozulduğu Söyleniyor. Gerçekten Bozulur Mu?

Teller çıkarıldıktan sonra dişler eski pozisyonlarına dönmek isterler. Dişleri mevcut pozisyonlarında tutmak için sabit ya da hareketli pekiştirme apareyleri kullanılır. Bu apareyler önerilen sürelerde kullanılmazsa dişler tekrar bozulabilir.

Dişler Neden Çapraşık Çıkar?

Ortodontik bozuklukların oluşumunda genetik ve çevresel faktörlerin etkisi vardır. Annesinden veya babasından gelen ırsi bir durumda dişler çapraşık çıkabilir, zamanından erken veya geç süt dişi çekimlerine bağlı olarak alttan gelecek daimi dişlerin yerlerinin kapanması sonucu dişler çapraşık çıkabilir.

Ortodontik Tedavinin Süresi Ne Kadardır?

Ortodontik bozukluğun şekline, şiddetine, hastanın yaşı ve uyumuna bağlı olarak 6 ay ile 3 yıl arasında değişebilir.

Ortodontik Tedavi (Tel Tedavisi) Hangi Yaşlarda Yapılır?

Çenelerin konumundan kaynaklanan bozukluklar (iskeletsel bozukluk) büyüme gelişim döneminde tedavi edilirken, çenelerin normal olduğu sadece diş diziliminden kaynaklanan bozukluklar her yaşta tedavi edilebilir.