Ortodontik Problemlerin Habercileri

Ortodontik problemlerin habercileri, belirli sorunların baş göstermesi ile ortaya çıkmaktadır.Ortodontik problemler genellikle, alışkanlık ve genetik yapı ile ilgili sorunlar olarak meydana gelir. Küçükken edinilen alışkanlıkların devam etmesi ya da yetişkinlik döneminde başlaması Ortodontik problemlerin ortaya çıkmasına neden olabilmektedir. Diğer yandan ailenin ve ebeveynlerin genetik yatkınlıkları, çene ve diş sağlığı açısından önemli bir etkendir.

Ortodontik problemlerin belirlenmesi, teşhisi ve erken tedavi sürecinin başlaması, sorunun daha çok büyümesini engellemektedir. Dolayısıyla, Ortodontik belirti taşıyan kişilerin bir uzman bir Ortodontiste gitmesi, ağız ve çene sağlığı açısından büyük önem taşımaktadır.

Ortodontik Problemlere Neden Olan Durumlar Nelerdir?

Ortodontik problemlerin habercileri, Ortodontik belirtiler ile birlikte tespit edilmektedir. Peki, Ortodontik problemlere neden olan durumlar nedir? Ortodontik problemlerin ilk ve en önemli nedenleri ağız ile ilgili yapılan alışkanlıklardır. Bu alışkanlıklar; yalancı emziklerin uzun süreler emilmesi, parmak emme alışkanlığı, dil emme alışkanlığı, diş sıkma ve gıcırdatma alışkanlığı, dilin diş arasına girilmesi, konuşma güçlüğü, ağzı açık oyuma alışkanlığı ve ağızdan solun alışkanlığı şeklinde çeşitlenmektedir.

Diğer yandan dişler ile ilgili sorunlar Ortodontik probleminin oluşmasına neden olabilmektedir. Bu nedenler; süt dişlerin kalıcı dişler gelmeden önce ya da geldikten sonra dökülmesi, daimi dişlerin daha geç çıkması, genetik nedenlerle çapraşıklık sorunu, üst dişlerin alt dişlere göre daha önde olması, üst dişlerin çok önde durması ve dişler arasında ayrıklık olması şeklinde çeşitlilik gösterebilmektedir.

Ortodonti Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Ortodontik problemlerin habercileri olarak görülen nedenlere göre belirli tedavi yöntemleri belirlenmektedir. Belirlenen tedaviler, sabit ortodonti tedavisi, hareketli ortodonti tedavisi şeklinde iki temel yöntem olarak ele alınabilir. Sabit ortodonti tedavisi kapsamında kullanılan braket, diş teli gibi ürünler bir kere sabitlendikten sonra tedavi sonuna kadar olduğu yerde durur. Bu tedavi daha çok diş çapraşıklığı ve ayrıklığı gibi sorunlar yaşayan kişilerde uygulanmaktadır.

Hareketli ortodonti tedavisi ise; hastaların bireysel olarak kendi kendine takıp çıkarma yapabileceği aparatları içermektedir. Bu tedavi türü daha çok çocuklar için uygun görülmektedir. Bazı ortodonti tedavilerinde hasta hem sabit hem de hareketli tedaviyi uygulamak zorunda kalmaktadır. Bu dişlerin ve ağız yapısının durumuna göre Ortodontist tarafından belirlenmektedir.

Ortodontik Problemlerin Sebepleri Nelerdir?

Ortodontik problemlerin habercileri olan sebepler, belirli bir süre devam edebileceği gibi kısa zaman içinde de kendini gösterebilir. Bu haberciler, ağızdan nefes alma, yatış şekli, yirmi yaş dişleri, gibi etkenler ile kendini gösterebilmektedir.bazı durumlarda ise dişte ve çene de görülen şekil bozukluklarından Ortodontik bir sorun olduğunu anlayabilirsiniz.

Her durumda, Ortodontik bir sorun olması halinde ilk olarak alanında uzman bir Ortodontiste danışmanızda fayda vardır. Diş ve çene yapısının düzeltilmesi, ideal duruma getirilmesi ve gülüş estetiği gibi işlemlerin yapılması için Ortodonti uzmanlarına görünmeniz gerekmektedir. Uzmanlar gerekli tespitleri yaptıktan sonra uygun tedavi yöntemini uygulamaktadır.

Ortodontik Tedavi İle Ağız Sorunlarını Önleme

Ortodontik tedavi kapsamında ağız içinde bulunan Ortodontik problemlerin habercilerine çözüm üretimi de yapılmaktadır. Ortodontik tedavi öncesinde ağızda oluşan beyaz lezyonlar, çürük ve dişeti problemi daha etkin bir süreç geçirmek için düzeltilmesi gerekmektedir. Ağız sağılığına dikkat etmeyen hastaların bu tür sorunlar ile karşılaması muhtemeldir.

Bu nedenle, Ortodontik tedavi öncesi gerekli hastalıkların tanısının konulması ve gerekli tedavilerin yapılması, Ortodontik tedavinin daha başarılı olmasını sağlamaktadır. Dolayısıyla, Ortodontik öncesinde ağız sağılığı ile ilgili bakımlar bilinmeli ve bu doğrultuda hareket edilmelidir.

Ortodontik Tedavi Öncesinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Ortodontik tedavi öncesinde dikkat edilmesi gereken bazı hususlar bulunmaktadır. Bu noktalar olmadan Ortodontik tedavinin başarılı bir sonuca ulaşması mümkün değildir. Ortodontik tedavi öncesinde, ağız içerisinde bulunan hastalıların tedavi edilmesi gerekmektedir. Çürük dişlerin tedavisi, Ortodontik tedavi yöntemlerinden sabit tedavinin uygulanması için en önemli etkenlerden biridir.

Ağız içinin sağlıklı olmaması halinde yapılan tedavi amacına ulaşmayarak daha kötü sonuçlar doğurabilmektedir. Aynı zamanda, Ortodontik tedavi sırasında ağız sağlığının ekstra bir özenle sürdürülmesi gerekmektedir.

Ortodontik Tedavi Sürecinde Uzak Durulması Gereken Yiyecekler Nelerdir?

Ortodontik tedavi süreci başladıktan sonra belirli bir süre geçmesi gerekmektedir. Bazı kişiler ve ağız yapıları için yıllarca süren tedavi, belirli zorunlulukları ve şartları da beraberinde getirmektedir. Ortodontik tedavi sürecinde en önemli konulardan biri ağız sağlığının korunmasıdır. Düzenli fırçalama ve temizlik yapılarak, Ortodonti tedavisi desteklenir. Diğer dikkat edilmesi gereken husus ise belirli yiyeceklerden uzak durulması gerektiğidir.

Diş ve ağız sağlığının korunması açısından da etkili olan bu yiyeceklerin sık ve çok tüketilmesi, Ortodontik tedavinin yarım kalmasına neden olabilir. Dikkat edilmesi gerekilen yiyecekler ise sert yiyecekler, şekerli yiyecekler ve yapışkan yiyecekler şeklinde kategoride incelenebilir. Sert yiyecekler arasında, pizza ekmeği, elma ve havuç gibi örnekler verilebilir. Yapışkan yiyecekler kategorisinde, sakız ve sakız özelliği gösterilen ürünlerden uzak durulması gerekmektedir. Son olarak şekerli yiyeceklerde, şekerleme, gazozlu içecekler ve dondurma gibi ürünler tüketilmemelidir.